تحقیق در مورد مسأله انسان 32 ص

مطالب دیگر:
📂بررسی عوامل موثر بر فرآیند های عمليات سطحي سخت پوشی و سخت پوشی توسط فرآیند های جوشکاری و پ📂دانلود گزارش کارآموزی آشنایی با تاسیسات و سیستم های توزیع برق📂بررسی حمام های سنتی ایران و حمام علی قلی آقا و حمام منتسب به شیخ بهایی و حمام خان یزد📂نماتد شناسی و نماتدهای انگل گیاهی در سیب زمینی📂بررسی زیبایی شناسی در هنر اسلامی از نظر فرم و مضامین مذهبی در آثار هنری📂بررسی اصول طراحي تابلوي نوراني و طراحي مدار تابلوي نويسنده با کمک ميكروپروسسور 8051 يا 895📂بررسی علل و عوامل شخصيتي زوج‌هاي سازگار و ناسازگار (در حال طلاق) شهر اصفهان📂بررسی و نقد فیلم های جایی برای پیرمردها نیست و نقد فیلم کوتاه حقیقت گمشده📂بررسی روش های درمان و پیشگیری و کنترل کم خونی فقر آهن و نقش ورزش در کاهش کم خونی📂بررسی میزان رشد جمعیت و آمار زاد و ولد در کشور فرانسه📂بررسی تاثير و نقش نماز در بهبود بهداشت رواني📂بررسی و آموزش تاکتیک های بازی شطرنج📂بررسی و چگونگی واکنش های شیمیائی در چرخه ی سوخت هسته ای📂دانلود گزارش کارآموزی در شركت میعاد با موضوع گزارش نظارت ساختمان📂بررسی روش ها و تمرین های افزایش تمرکز حافظه در کودکان📂بررسی نقش فناوري اطلاعات در پدیده جهاني شدن📂بررسی نقش فناوري اطلاعات در سازمانهاي مختلف📂بررسی پايگاه داده‌ها و مشکلات پايگاه داده📂بررسی عناصر توسعه پذير WSDL و سمنتيك هاي سرويس وب WSDL S📂بررسی نحوه كارکرد برنامه هاي كاربردي وب
تحقیق در مورد مسأله انسان 32 ص |1619925|wmr
مشخصات مختصر و مفید این پست با عنوان تحقیق در مورد مسأله انسان 32 ص قابل مشاهده می باشد برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 51 صفحه

قسمتی از متن .doc :

مسأله انسان، مسألة بي نهايت مهمي است. تمدن امروز مبناي مذهب خود را بر اومانيسم «گذاشته»، يعني «اصالت انسان» و انسان پرستي. قضيه اينست كه مذاهب گذشته و اديان، شخصيت انسان را خرد كرده و انسان را وادار مي كردند تا قرباني خدايان بشود. انسان را وادار مي كردند كه اراده اش را در برابر اردة خدا عاجز شمارد. او را وادار مي كردند تا با نيايش و دعا و التماس از خدا چيزي طلب نمايد. بهمين جهت اومانيسم، مذهبي است كه از رنسانس به بعد، در برابر مذاهب خدائي، مذاهبي كه بر غيب و ماوراء الطبيعه بنا شده، قرار دارد و هدفش اصالت دادن به انسان است، اينست استدلال اومانيسم. ريشه هاي اومانيسم در آتن مي باشد وليبه عنوان يك مذهب جهاني، زير بناي تمدن امروز مغرب زمين قرار گرفته است، و تحقيقاً عكس العملي است در برابر مذهب اسكولاستيك و مذهب مسيحيت قرون وسطي. هدف من اينست كه امشب تا آنجا كه فرصت هست و قدرت دارم بدين موضوع رسيدگي كنم تا ببنم مثلاً مذهب ما، كه مذهب اسلام است، دربارة انسان به عنوان چگونه پديده اي انديشيده؟ آيا انسان را به عنوان يك موجود عاجز كه هدفش غايت و ايدآلش اينست كه در برابر خدا عاجز باشد، دانسته، و آيا اسلام، انسانيت را به عنوان يك اصالت نمي گيرد؟ و ايا اعتقاد به اسلام لازمه اش عجز انسان است، و يا بر عكس، اعتقاد به اسلام و اعتقاد بع حقيقت اسلام، خود يك نوع اصالت بخشيدن به انسان است و ارزش قائل شدن به فضائل او؟ اين، بحث امشب من است.

براي شناختن اينكه «اومانيسم» در مذاهب چيست، يا اينكه انسان را در مذاهب چگونه تلقي مي كردند، تنها راه يا بهترين راه اينست كه فلسلفة خلقت را در اين مذاهب مورد مطالعه قرار دهيم. من ايجا فرصت ندارم كه همة مذاهب شرق و غرب را از لحاظ فلسفة خلقت انسان بررسي نمايم. و ناچار منحصراً روي فلصفة خلقت انسان در اسلام و مذاهب قبل از اسلام كه دنباله اش اسلام است، مثل مذهب موسي و عيسي و ابراهيم، مطالبي مي گويم.

خلقت انسان در اسلام و يا كتب ابراهيم، كه اسلام مكمل آن نهضت است، چگونه توجيه شده است و آنرا چگونه شناخته است؟ آيا مي شود مقام انسان را از كيفيت خلقت انسان در قرآن، سخنان خداوند، و يا سخنان پيغمبر اسلام در اين باره دريافت؟ همانطور كه عرض كردم از بررسي كيفيت داستان خلقت آدم، كه سمبل انسان است، در قرآن مي توان فهميد كه انسان در نظر خدا، نظر اديان و در نظر دين ما چگونه موجودي است. مقدمة اينرا عرض كنم كه زبان مذاهب، بالاخص زبان مذاهب سامي كه ما اعتقاد به پيامبران آن داريم، زبان «سمبليك» است.

زبان سمبليك زباني است كه به رمز معاني را بيان مي كند، اين بهترين و عالي ترين زباني است كه امروز بشر بدان دسترسي پيدا كرده است و از زبان اخباري يعني زبان روشن كه مستقيماً معني را ادا مي كند ارزشي عميق تر و جاويدتر دارد. زبان راسته يعني زباني كه سمبل و رمز ندارد، زباني است كه ممكن است براي تعليم ساده تر باشد ولي ماندني نيست، چرا؟ براي اينكه به قول «عبدالرحمن بدوي» فيلسوف معروف معاصر: مكتب يا مذهبي كه همة حقايق را و همة معاني مكتب خودش را بخواهد در كلمات راسته و يك بعدي و روشن ادا بكند، اين مذهب ماندني